דפים


יום חמישי, 19 במאי 2016

ערבים ונאציזם - כתבות ואזכורים מהעיתונות העברית

עיתונים מלפני כ-80 שנה
לפני כמה ימים שלחו לי מספר קטעי עיתונים סרוקים על הקשרים בין הערבים והנאציזם. הם נותנים אפשרות להביט למרחק של כ-80 שנה אחורה כדי להבין מה התרחש אז. אם למישהו השתמר חומר דומה, שלחו לי אותו, בבקשה, נפרסם אותו – זה נראה לי חשוב מאוד.
מסדר את הקטעים לפי הסדר הכרונולוגי.

נוער נאצי 

פלוגות נוער נאצי ערבי



גברת טבואי על תכניות הצאציזם 


קשרים בין סעודיה לגרמניה הנאצית 



המופתי והיטלר


שישאקלי התיימר לכבוש את ירושלים



דמשק – מרכז הרוח הנאצית במזרח 

אותו הנושא אך בזמנינו – ממליץ קישור:

הערבים יותר נאצים מן הנאצים

פורסם בתאריך  מאת זאב גלילי

תגובה 1:

  1. בקוראי את הדוקומנטים המפוארים הללו, אני מבין שלברל כצנלסון המנהיג הבלתי מעורער של תנועת העבודה היה על מה להסתמך כשכתב ב-1936 את הדברים האלו המדברים בעד עצמם:
    "היש עם בעמים אשר בניו הגיעו לסילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו, הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות?... וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו... עד כדי כך שיראה את הגאולה בנאצים הפלשתינאים, שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח...(ברל כצנלסון, עתון "דבר", מאי 1936). מובא מתוך מאמר של צפריר רונן הנפלא זכרו לברכה.
    ועוד קטע מהמאמר:
    "... את מה שברל כצנלסון, עורך "דבר" ראה כבר בשנות השלושים, ואולי היה נחלת מיעוט, נהפך היום לאסוננו לנחלת רוב האליטה הדקה והזעירה השולטת, השמאל האנטי ציוני המאכלס את מסדרונות העיתונות, הפרקליטות, משרד החוץ ובית המשפט. .. רמת דיון הביבים של התקשורת הובילה למצב שכבר אי אפשר כלל אפילו להתווכח. ההיגיון נסתם, ואת מקומו תפסה "האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח", כדברי ברל.

    השבמחק