דפים


יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

מאבק נגד הסכמי אוסלו

בימים אלה אנו מציינים עשרים שנה להסכמי אוסלו. הסכמים ששינו את פני המדינה, דרדרו את מצבה בכל התחומים וגרמו למלחמה מתמדת עם הפסקות קצרות שנמשכת עד היום. תיאור ההתרחשויות הקשורות להכנה, אישורים ותוצאות ההסכמים אפשר למצוא במאמר: הסכמי אוסלו - עשרים שנה. כאן תוכלו למצוא חומר סרוק מהעיתונים הישנים על המאבק נגד ההסכמים.
רוב העם בתקופה ההיא התנגד לתהליך אוסלו. עשרות אלפי יהודים יצאו לרחובות וניסו להתנגד בכל האמצעים הדמוקרטיים. מאבק נגד ההסכמים הלך והתגבר מיום ליום בכל המדינה. צורתהמאבק השתנתה ממקום למקום, אבל המטרה הייתה משותפת: ביטול ההסכמים וסילוק ממשלת אוסלו. המאבק נמשך כשנתיים ובסוף ממשלת אוסלו סולקה מהשלטון.

לא יודע כמה זמן הופיע עיתון "כל הארץ" שבעיקרו היה מוקדש למאבק נגד ההסכמים. אצלי נמצא גיליון אחד. סרקתי אותו. אפשר למצוא בו תמונה כללית ואווירה של אותם הימים.


המשטרה רודפת את מפגיני הימין

יחידה משטרתית דוחפת מפגינים למעשי אלימות כדי לעצרם. שוטרים היכו אישה הרה בחודש התשיעי בירושלים. הבטיחו לתושב שומרון: נכניס את כל המתנחלים לכלא. שוטר מג"ב שהתפטר: "רציתי לעבור לצד המפגינים"







התרגיל המבריק של ש"ס
מאת דוד כספי
כך הצליכו להפוך מחאת המונים נגד מהלכי הממשלה ל"תפילה למען הגשם"

הנבואות השחורות של התקשורת
מאת אורי אליצור

התקוממות עממית

חלפו הימיםשאנשי יש"ע לבדם יצאו להפגין# הפגנות המחאה נגד הממשלה שוטפות כיום את כל הארץ, מקרית שמונה ועד אילת# מאות יוזמות עצמאיות התארגנו למאבק נגד רבין#

זה כבר יותר מתופעה – העם יצא לרחובות






מלחמת המילים

מכונת התעמולה נכנסה לאחרונה להילוך גבוה במיוחד# המטרה – לעצב את מוחות האזרחים ולהקנות תוכן שונה למושגי היסוד# שטיפת המוח מחלחלת מכל כיוון# הטכניקה ישנה – ניתן  ללמוד אותה ממובטלי משרדי התעמולה הסובייטיים או מספרו של ג'ורג' אורוול – 1984 ...

אז כתבו

דני שלו



התפרקות תרבותית שהובילה לאוסלו

ראיון עם הפרופ' הלל ווייס

הלל ווייס, פרופסור לספרות באוניברסיטת בר-אילן ויו"ר תנועת "התקווה" אינו מפתע מהסכם עם אש"ף# אובדן הדרך העכשווי, המכונה "תהליך השלום", הוא, לדבריו, רק סימפטום של מחלה# את שורשיה אפשר למצוא בתרבות ישראלית מראשיתה.  


כל הארץ - פעילות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה